Koleraba

Koleraba spada med kapusnice. Za prehrano je pri kolerabi namenjena odebeljena korenina. Izvira iz severnoevropskih in sredozemskih obmorskih krajev. Za prehrano ljudi sejemo navadno sorte z oranžnim mesom. Spada v družino križnic in jo gojimo zaradi gomolja, ki ga lahko uporabljamo kuhanega ali surovega.

Koristni nasveti za nego rastline:


Idealen dan: KORENINA

Priporočeno število sadik na osebo: 5

Razdalja v vrsti: 20 cm

Razdalja med vrstami: 40 cm

Temperature sajenja (minimalna): –10°C

Minimalna temperatura za rast: –8°C do –10°C

Izberite najboljšega soseda

Dobri sosedi:

Grah, Korenček, Redkvica

Slabi sosedi:

Rukola, Azijska listnata solata, Cvetača, Kitajsko zelje, Kolerabica, Ohrovt

Koristne rastline v posevku:

Kamilice, Kumina, Bazilika

Primerne cvetlice, zelišča:

Kamilica, Kumina



Priprava tal in sajenje kolerabe

Koleraba zacveti in proizvede cvetni prah, ki ga nato do drugih rastlin prenesejo drugi organizmi (insekti. . . ). Semena vzklijejo, ko so pogoji ustrezni. Sejemo od sredine marca dalje neposredno na stalno mesto kot zelo zgodnjo vrtnino ali naknadni posevek za jesenski čas v začetku avgusta. Koleraba potrebuje rahla in odcedna tla.

Primeren čas za sajenje:

Priporočeni izdelki za pripravo tal in sajenje



Nega kolerabe

Koleraba potrebuje vsaj 6 ur polne sončne svetlobe vsak dan. Najraje ima plodna, dobro odcedna in vlažna tla z veliko organske materije. Okopavamo na 14 dni.
Koleraba ponavadi ne potrebuje namakanja, razen če jo sejemo v veliki vročini. Zalivamo zmerno in sicer vso rastno dobo približno 2 x na teden.

Izdelki za nego in dognojevanje



Najpogostejše težave kolerabe

/

Najpogostejši škodljivci

Bolhači, Kapusova muha

Najpogostejše bolezni

Golšavost kapusnic, Plesen, Viroze (mozaik), Pomanjkanje bora

Izdelki za varstvo

OPIS SPRAVILA

Pobiramo primerno odebeljene plodove. Zgodnjo kolerabo pobiramo skupaj z listjem, poletno z listi ali brez njih, pozno pa brez listja.

Kdaj in kako pobiramo:



Uporabna vrednost

V jesenskem in zimskem času pomaga pri čiščenju dihalnih poti in jih ščiti pred okužbami. Vsebuje tudi veliko ogljikovih hidratov, kar nam v zimskih časih vrača energijo. Ponudi nam lahko tudi zmerno količino vitaminov, med njimi skoraj toliko vitamina C kot limona. Pravzaprav nam lahko ponudi vse, kar imajo vse njene sorodnice – kapusnice. Ker je dokaj preprosta za pridelavo, je škoda, da ne izkoristimo njenih prednosti tudi v prehrani, saj pozimi nimamo veliko možnosti za uživanje sveže, doma pridelane zelenjave.

Zdravilni učinki

Ima diuretični učinek.

DELI S SVOJIMI PRIJATELJI: